DIVOKÁ CESTA - NAPŘÍČ AFRIKOU 2008-2017


Přejít na obsah

Auto na expedici

KDO A KAM?

Expedice Afrika 2008-2012 - Nissan Patrol na zkušební jízdě v lese


A teď něco málo o posledním členu týmu...

...
má na krku asi to největší břemeno. Na všech cestách plných písku, kamení, vody, bahna a děr ze severu na jih, křížem krážem kontinentem nás bude spolehlivě provázet. Bude naším obývákem, kuchyní, jídelnou i ložnicí, tak jsme jej museli kvalitně vybavit a připravit, aby se cítil dobře a neměl na jeho první velké dobrodružství špatné vzpomínky.


Jméno : Nissan Patrol 260
ezdívka : “Čmelák ”
Datum narození :
říjen 1992
Velikost : 2.8l TD/85Kw
Postava : Statná a robustní, ale krátká
Profese : 4x4 jízda
Zájmy : Kopce, kameny, voda, bahno
, písek


Expedice Afrika 2008-2012 - Nissan Patrol při testaci offroad jízdy



Na začátku je vždy velkou otázkou…. Jaké auto? Jak velké, jak silné? Co by všechno mělo mít? Benzín nebo naftu? Jak staré? Atd atd. Pro přejezd napříč Afrikou a pro cestovánípo ní je možné použít cokoliv - kolo, motocykl nebo se můžete rozhodnout pro auto typu Unimog či Tatra, záleží na vkusu, pocitech a rozpočtu každého. A co pěšky? Jako klokaní žena, která pěší expedici podniká pro Nadaci proti rakovině. Cesty černého kontinentu křižují osobní auta (Citroen zvaný Kachna), luxusní limuzíny (Rolls Royce), traktory, motorky (endura i silniční) a spousty cyklistů. Není divu, z Káhiry do Kapského města je dnes až na pár set kilometrů špatné cesty v severní Keni krásný asfalt s perfektním dopravním značením. V rozhodování hraje velkou roli účel cesty, proč a za čím do Afriky člověk jede. Prolítnout kontinent jako atrakce se dá s jednoduchým osobním autem. Ovšem k poznání je třeba něco odolnějšího.

My jsme se rozhodli pro terénní auto 4x4. Při výběru jsme trávili spoustu času hledáním toho pravého “Čmeláka”, výběr z modelů vhodných pro expedici se postupně zúžil. Nejznámější a celkem nejvíc rozšířený je Land Rover a Toyota Landcruiser a pak je možný Nissan Patrol. LandRover není spolehlivý, Toyota je finančně náročnější, výběr padl na Nissan Patrol. Jsou to auta silná, statná a dokáží dobře obstát v obtížnějších podmínkách. Někdo možná řekne, že Nissan má běžně problémy s teplotou, ale i to se dá podchytit. Není to sice tolik obvyklá značka pro expedici do Afriky, ale Nissan je i na tomto kontinentu a afričtí mechanici nejsou tak neschopní. Starší modely nejsou zcela plně řízeny elektronicky a tudíž jsou jednodušší a i levnější na opravy nejen někde na cestě, zvolili jsme rok 1992 verze krátká, která je v terénu flexibilnější. Jen toho prostoru na výbavu v tom krátkém moc není, ale při troše šikovnosti se dá zorganizovat vše a hlavně, co je důležité pro takové cesty, nakonec se sbalí jen to, co je opravdu potřeba ( víc prostoru více zbytečností! Pro cesty v takovém terénu zbytečně svá auta nepřetěžujte, nejen podvozky to nemají rády! )

Našeho Nissana
jsme pořídili v Německu, a vzhledem k výši kauce za Carnet jsme ho registrovali v ČR. Po té začala běžná praktika a příprava. Auto uklidit a zkontrolovat od střechy až po podvozek, protože na takový dlouhý a náročný výlet musí být v naprosto perfektní kondici. Nemá smysl něco uspěchat a "odfláknout" a poté po cestě místo užívání a poznávání, trávit čas opravami, sháněním mechaniků a náhradních dílů. Některé součástky a části byli pro jistotu vyměněny za nové, byla vyspravena veškerá koroze, výměna olejů, filtrů, kapalin, hadic, žárovek, kabel, řemenů, brzdových destiček atd. A po obstarání skvělé kondice nastal čas úprav a vybavování, vyztužení, výroba střešního nosiče, upevnění stanu na střechu, výměna obyčejných nárazníků za pevnostní, mříže na zadní okna a jiné (viz.Vybavení a proměna). Kromě příprav a úprav je také potřeba vědět co od auta v různých podmínkách můžeme očekávat, jak se zachovat atd. K tomu jsme vyvezli Čmeláka do terénu na zkušební jízdy, zkoušku odolnosti a funkčnosti vybavení. Doladili jsme co bylo potřeba. T jsme byli již plně připraveni k odjezdu.
Jdeme na to ...


A v odkaze Proměna najdete postupnou proměnu Čmeláka od koupě až po poslední minuty před startem expedice.
V odkaze Vybavení je vybavení náročné a potřebné

Připravujete-li se na nějakou výpravu ať už do Afriky nebo kamkoliv a nevíte si rady s přípravami, neváhejte a kontaktujte nás. Naše zkušenosti rádi předáme dál. Případně zajistíme i potřebné vybavení nebo doklady.




ZPĚT NAHORU



DOMŮ | VYRAŽ DO AFRIKY S NÁMI | KDO A KAM? | NA ZAČÁTKU | DENÍK CESTY | FOTOALBUM | FOTOALBUM FB | MEDIA | VIDEA | KONTAKT | Mapa stránek


(c) Web design by Andrea Kaucká and René Bauer 2006-2016

Zpět na obsah | Zpět na hlavní menu