DIVOKÁ CESTA - NAPŘÍČ AFRIKOU 2008-2017

Přejít na obsah

Články z expedice Afrika 2008-2012

MEDIA

"...Nikdo nezjistí půvab a krásu cestování do té doby, než se vrátí zpět domů a složí hlavu na svůj starý oblíbený polštář ..." Lin Yutang

Logo Cestovatel.cz - napříč Afrikou
cestomila.cz - expedice súdán
Logo Karlovarského deníku
Logo Koktejl
Český klub cestovatelů

SUV offroad magazín vydal lednu článek o horké cestě Mozambikem mezi kulkami...

S Koktejlem 2/2016 jsme jeli na expedici Matopos a zvonící kameny

S Travel Focusem a hyenou po boku zajímavým městečkem Harer v Etiopii. S hyenou po boku

Znovu něco ke čtení pro offroaďáky! V čísle 1/2015 vychází další z našich článků o křižování Sudánu v našem Patrolu K260

Abychom nezapomněli, pro všechny offroaďáky vyšel v čísle 5/2014 Offroad 4x4Magazinu článek o cestě napříč Afrikou

Do Sudánu s Travel Focusem. Podzimní číslo se jelo zahřát do Země černých lidí

Jak na cestu napříč Afrikou? Co je třeba, jak a na jak dlouho jet? To se můžete dozvědět na stránkách Czechtimes.cz v "Cestování po Africe I." a k tomu malinko o pomoci Africe, což se mnohým líbit nebude, v díle druhém "Cestování po Africe II."

Na hedvabnastezka.cz je léto věnované Africe... máme tu několik příspěvků
- Z Keni s Masaji
- Z cesty z Etiopie do Keni okolo jezera Turkana
- Zimbabwe bez turistů
- Expedice Sudán

Czechtimes.cz zveřejnil i aktuální ZIMBABWE 2014.

Aktuálně po naší zdárně ukončené půlexpedici Sudán 2014 jsme se vyzpovídali czechtimes.cz v rozhovoru "EXPEDICE SUDÁN - AKTUÁLNÍ INFORMACE" již od 26.května 2014

Cestopis o ZIMBABWE z naší první cesty napříč kontinentem najdete jako další pokračování seriálu Napříč Afrikou na serveru Cestovatel.cz.

V reportáži
"ZIMBABWE - CO SKRÝVÁ RHODESIE" se dočtete na stránkách idnes.cz již od 5.května 2014

Rozjeli jsme seriál na stránkách czechtimes.cz - "AFRIKA - KONTINENT, KTERÝ NEZKLAME" . Následovat budou další díly. Máte-li k cestě napříč Afrikou nebo po Africe nějaké otázky, zabrouzdejte na tento server, odpověď tam určitě najdete.

Zambie a nevšední zážitek z jednoho zajímavého útulku je od 6.2.2014 na stránkách cestovatel.cz - "ZAMBIE - NA NÁVŠTĚVĚ U ŠIMPANZŮ"

Pokud Vás zajímá co je Rhodesie, tak nakoukněte do lednového čísla r.2014 časopisu Koktejl. Kdo, kam, kde a co nás v Rhodesii uchvátilo se dočtete v článku "TAJEMNÁ RHODESIE". A až to dočtete, uchvátí to i Vás...

Keňa trochu jinak a Tanzánie jako tranzit je nadobro zapsaná v cestopise "NENÍ CESTY BEZ DOBRODRUŽSTVÍ ANEB Z VĚZENÍ DO RÁJE RYBÁŘŮ". Od18.10.2013 opět pokračování naší první cesty v seriálu expedice na stránkách Cestovatel.cz.

Na stránkách radia Applaus Dana Černíčková, kromě toho, že každou středu od 20h se svými hosty cestuje po celém světě v pořadu Expedice 40, založila i cestovatelské deníky. Telefonáty z cest, krátký deníček a několik fotografií z naší poslední cesty v r.2012 najdete právě ZDE.

Zpátky do Súdánu Vás vezmeme na stránkách cestomila.cz v článku "VZPOMÍNKA NA SÚDÁN ANEB PUTOVÁNÍ JEDNOU Z NEJNEBEZPEČNĚJŠÍ ZEMÍ AFRIKY".

NA OBĚDĚ U NÁČELNÍKA ve vesnici Hadjaralmak na hranicích Jižního Súdánu, kde ještě před několika měsíci mohli domorodci vklidu popíjet svou Jebanah u kávové lady, jsme Vás pozvali v časopise Cestopisy č.11-12/2011.

"KDYŽ HALUK OKUSÍŠ, SÚDÁN NEOPUSTÍŠ" a "ROHATÍ MUŽI S OHÁŇKAMI TANČÍ KAMBALU" postupně pověsila šéfredaktorka Petra Greifová na hlavní stránku hedvabnastezka.cz

Časopis Cestopisy v čísle 7-8/2011 uveřejnil předsvatební zdobení hennou trochu jinak.
"BÍLÁ KŮŽE AFRICKÝM PLÁTNEM" je článek o příjemně strávených chvílích v oblasti dnes již samostatného státu, Jižního Súdánu.

V prosincovém časopise Koktejl 12/2010 najdete reportáž "NA TĚLO" z návštěvy jihosúdánského kmene v oblasti pohoří Nuba. Zdobení hennou je jednou z tradic nejen súdánských žen.

Masajové a Samburu jsou velmi podobné kmeny, se stejnými tradicemi, k tomu kmeny Turkana a máme z toho krásnou duhovou Keňu. O pár dnech mezi Masaji s výbornou Nyama Choma se můžete dočíst opět na Cestovateli.cz v cestopise "KEŇA - ZEMĚ MNOHA TVÁŘÍ"

O několik století zpět, zpět do Etiopie jsme se vrátili v cestopise "O NĚKOLIK STOLETÍ ZPĚT - ETIOPIE" na Cestovatel.cz od 21. června 2010.

Jihoafrická republika je civilizovaná země na jižním cípu černého kontinentu. Desítky lidí ji navštěvují nejen pro kulturní památky domodrodých kmenů, ale i pro různorodou exotickou faunu a flóru. "JIHOAFRICKÁ REPUBLIKA - VŮNĚ MÁSLA A POPELA" na Cestovateli.cz. od 11. června 2010.

Na jihu Súdánu jsme prožili zajímavý a pe
strý týden, nejen se svatebním zdobením hennou. "SÚDÁNSKÁ SVATBA NA HRANICÍCH KRVAVÉ VÁLKY" na stránkách Cestovatel.cz je zveřejněna od 2. dubna 2010.

Jednou z nejpříjemnějších a nejpřekvapujících návštěv byla návštěva horkého Súdánu. Vybočili jsme z hlavní silnice a kromě krásných historických památek žhavé největší země černého kontinentu, jsme navštívili pohoří Nuba, pomyslná, možná v budoucnu i "pravá" hranice mezi jižním a severním Súdánem. Na stránkách Cestovatel.cz najdete 19. března 2010 další část seriálu "NA HRANICI KRVAVÉ VÁLKY".

Jeden z nejkrásnějších měsíců jsme prožili v největší a nejteplejší zemi z naší trasy. Súdán nás překvapil nejen zajímavými památkami, ale i krásou místních lidí. Cestovatel.cz čtenářům nabídl 13. ledna 2010 další díly, tentokrát ze Súdánu a první z nich je z cesty z trajektu k hranicím jižního Súdánu. "SÚDÁN - VYPRAHLÁ ZEM KRÁSNÝCH DUŠÍ".

Jak se dá prožít Štědrý večer daleko od domova, kde místo sněhu je kolem písek a kamení nebo širé moře? Pod stromeček jsme si nadělili potápění v nádherném malebném Rudém moři. "VÁNOCE V EGYPTSKÉ POUŠTI" na Cestovatel.cz od 24. prosince 2009.

Sinai je taková divočina s plantážemi drog, puškami, samopaly a rájem pro potapěče - "DIVOKÝ ZÁPAD NA RUDÉM MOŘI"

Cestovatel.cz od prosince 2009 zveřejnil několik dalších dílů ze seriálu Afrikou od severu k jihu. Tentokrát z Egypta.
Egypt je pověstný svými oázami, mystickou Sivou či historickou Dakhlou. Dělí je od sebe desítky až stovky kilometrů opuštěné krajiny, ale návštěva určitě stojí za to - "EGYPT - RAJSKÉ OÁZY V ZEMI BAKŠIŠE"

Pár týdnů doma, Afrika zarytá pod kůží, hlava plná vzpomínek a spousty otázek rodiny, přátel i těch, kteří nás poznali pročítáním deníků. Jan Havelka z Karlovarského deníku zajímali naše pocity nejen na cestě, ale i nyní, když jsme se ve zdraví vrátili na domácí půdu. "AFRIKA MI SPLNILA SEN"

5. říjen 2009, téměř po roce co jsme opustili domovinu, jsme na Cestovatel.cz pověsili článek "TUNISKO - HURÁ NA START" se začátkem cesty napříč Afrikou a prvními dobrodružstvími

Místo plánovaných šesti jsme se vrátili po 10 měsících a na oblíbeném cestovatelském portálu Cestovatel.cz jsme 28. září 2009 otevřeli cestopisný seriál "AFRIKOU OD SEVERU K JIHU"

V Egyptě jsme strávili dva měsíce, něco z pocitů z tohoto pobytu "EGYPT - ZLATÝ DŮL" jsme v květnu 2009 pověsili na zeď zápisků na cestovatelském serveru Turistika.cz

Na cestách jsme se setkali s neřestí domorodců, jež někde i značně znepříjemňuje cestování nezávislých cestovatelů, proto jsme v březnu 2009 na portál Turistika.cz pověsili článek "NEUČTE JE ŽEBRAT", kterým bychom rádi poprosili kohokoliv, kdo se chystá do zemí třetího světa, aby se zamyslel nad svými úmysly rozdávání peněz, sladkostí a dárků a představil si následky pro místní i pro cestovatele, jež přijedou na místo po něm.

Kam jsme se vydali a proč, jsme zveřejnili na webových stránkách serveru Turistika.cz "AFRIKA OD SEVERU K JIHU"

Pak jsme odjeli a jednou za čas jsme z cesty domů poslali krátké zprávy, kde jsme, koho jsme potkali a kde co zažili, jako malý pozdrav domů. I tyto pozdravy, sice trochu na přeskáčku, je možné si přečíst na webových stránkách Karlovarského deníku.

13. květen 2010 1.částí začíná putování po toho času ještě největší zemi saharské Afriky - "CESTY PO AFRICE - JIŽNÍ SÚDÁN"
19. května 2010 2.část ukáže zase kousek černé země "CESTY PO AFRICE - JIŽNÍ SÚDÁN"
21. června 2010 v 3.části jsme sjeli zase kousek dá "CESTY PO AFRICE - JIŽNÍ SÚDÁN"
26. června 2010 4.část stále v Súdánu "CESTY PO AFRICE - JIŽNÍ SÚDÁN"
7. července 2010 5.část se ubrala na jih "CESTY PO AFRICE . JIŽNÍ SÚDÁN"
9. šervence 2010 6.část nás posouvá dopředu "CESTY PO AFRICE - JIŽNÍ SÚDÁN"
11. července 2010 v 7.části opouštíme snad nejpříjemnější lidi pod sluncem "CESTY PO AFRICE - JIŽNÍ SÚDÁN"

27. února 2009 jsme pomluvili Etiopii "DOBRODRUZI V ETIOPII"
10. srpna 2009 vzpomínka na Etiopii "CESTOVATELÉ POKRAČUJÍ V POZNÁVÁNÍ AFRIKY"
19. srpna 2009 zdravíme z Keni "KEŇA: ZEMĚ ORIGINÁLNÍ MASAJSKÉ KULTURY"
26. října 2009 ještě jednou z Keni a Tanzánie "CESTOVATELÉ Z VOJKOVIC V KENI"
8. listopad 2009 zajímavosti ze Zambie "ZAMBIE BYLA ZAJÍMAVÁ"
7. ledna 2010 se vrátili vzpomínky na jedinečnou svobodu ve vyprahlé zemi "NAMIBIE - DOMOV ČERVENÝCH HIMBŮ"
..... nakonec jsme bez úhony dorazili na cílový mys dlouhé cesty "Je JAR ještě černou Afrikou?"
25. ledna 2010 překvapení země s obrovským propadem pod krutou vládou hříšné zrůdy, ale se vzdělaností a příjemnými obyvateli "ZIMBABWE A VIKTORIINY VODOPÁDY"

I domovský Karlovarský deník zastoupený panem redaktorem Havelkou se zajímal o přípravy a začátku expedice za poznáním zemí třetího světa. "Vojkovice - Afrika" vyšlo na jeho stránkách dne 12. listopadu 2008

Přípravy byly náročné a dlouhé a vzhledem k tomu, že taková cesta nebyla obvyklá přilákala zájem místního tisku. O startu cesty po afrických prašných cestách "Dobrodruzi vyrážejí na cestu napříč kontinentem" nás zpovídala redaktorka Plzeňského deníku. Krátký rozhovor s ní najdete v denním tisku i na internetu v měsíci říjnu 2008

DOMŮ | VYRAŽ DO AFRIKY S NÁMI | KDO A KAM? | NA ZAČÁTKU | DENÍK CESTY | FOTOALBUM | FOTOALBUM FB | MEDIA | VIDEA | KONTAKT | Mapa stránek